De Moed
Uitgangspunt voor de voorstelling was de documentaire 'Painted babies', waarin drie vier-jarige meisjes en hun ouders gevolgd worden bij de voorbereiding en de deelname aan een (mini)missverkiezing.
Beeldmateriaal hieruit wordt, in bewerkte vorm, op een groot scherm in de voorstelling getoond. We wilden onderzoeken hoe je als volwassene onschuldig en onbevangen in het leven kunt staan. Of is onschuld niet alleen symbolisch, maar ook werkelijk alleen voorbehouden aan kinderen? Als volwassene lijkt onschuld een even onmisbaar als onbereikbaar ideaal te zijn, we zijn immers volwassen, de kindertijd voorbij. Als kind ervaar je het leven, het wordt niet vooraf gedacht. We wilden geen voorstelling maken over de heimwee naar de kindertijd, maar over het verlangen naar de bezielde ervaring.
-
regie en spel
Hendrien Adams
-
dans en spel
Mirjam Bos
-
video en spel
Quirine Racké
-
styling
Marjolijn Rosendaal
-
techniek
Dirk Kuiper
-
zakelijke leiding
Eric de Ruijter
-
fotografie
Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin
-
grafische vormgeving
De Overkant (Tom Bouman & Inge Schaap)
-
scènefotografie
Sanne Peper